專欄

5G產業鏈之滄海遺珠

5G波長短、速度快,同時間所用的能量都大,網上有預測講過,到2025年通訊行業將消耗全球20%的電力,不問價吸華能(902)。

【不問價追】5G產業鏈之滄海遺珠

好耐無同大家分享中線投資,趁年頭寫返篇長文俾大家開年。大市咁波動,5G當然最好炒,觀眾都知我們最早同大家推介中國鐵塔(788),$1.16叫買入,大家買都唔想買。現時坊間全部都推介,無息派都講到係高息股,呢個真係要認真去諗下買佢的理念係咩?

鐵塔係一間唔錯的公司,好的地方係有三大電訊商做阿媽,同時間唔好的地方都係呢一度。講到好似好玄咁,但其實好簡單,生意係佢哋俾,對阿爺來講係減少重覆建設,洗少好多錢,但同時間錢又未必賺得深,而且主要客戶基數得三個,議價能力大大降底。若果從股值去講,一間市值超過2000億的公司,淨利潤唔到20億,同小米都差唔幾。但點解Tasty Money會推介? 最簡單係鐵塔納入國指,當時預期北水會過江搶購,因為稀缺性好大,加埋國內5G股東方通訊(600776)用4個月時間由3.7元爆升幾倍到18元,港股呢邊一定熱炒。而同期講的5G股,好多都郁晒,咁5G仲有咩潛力股?

講到呢度,相信大家都估唔到小炒王會講呢個版塊,因為都衰左好幾年,就係電力板塊。未講原因,小炒王好簡單講下自已對5G的認知,基本上就係速度快了好多倍,會帶來商業應用如物聯網、車聯網等⋯都有好大潛力。

大家都知道所有大佬企業都走去做車,早排新聞有恒大健康(708)宣佈收購瑞典電動車公司NEVS 51%股權,蘋果電動車TITAN近期都曝光,三星、LG、QQ等巨企都佈局緊,好明顯同大家講5G年代,最大契機就係電動車,小炒王在2019年開局可以同大家預視到少少未來,係咪好值錢呢⋯

電動車用電我都知,咁都關5G事,未免太過強行? 5G波長短、速度快,同時間所用的能量都大,網上有預測講過,到2025年通訊行業將消耗全球20%的電力,隨住5G的高速傳輸,海量的數據都必將倍增。有統計指出每GB流量約消耗2千瓦時的電量,也就是說下載一部1GB的電影相當於你屋企的2000瓦吹風機吹咗一個鐘。


除用電大增之外,同時產生大量的熱能,如果大家有了解過礦機礦場就知,電費高而且好熱。IEEE Spectrum 發表了一篇名為《The 5G Dilemma: More Base Stations, More Antennas—Less Energy?》文中指出,5G的潛在威脅是:提供高達1000倍於現網的數據,也意味著高達1000倍的能耗。Massive MIMO 將增加5G基站總能耗,
儘管5G小/微基站的能耗遠低於傳統基站,但分布更加密集,會導致網絡的總能耗上升。未計電動車的需求,單係5G就已經令到電力需求大增,可想而之電力股的潛力有幾大。

如果有跟進5G 的消息,就知道連中國一哥華為都面對緊呢個技術問題,去年8月DigiTimes報道指出華為首款5G手機將比4G手機消耗更多電量,顯然需要一個優質的銅制冷卻模塊來散熱。華為輪值董事長徐直軍(Eric Xu)證實,華為5G芯片的耗電量將是目前4G芯片的2.5倍,需要進一步研發以改善5G芯片的散熱和節能技術。

單單咁睇,小炒王就知道有咩股係嚟緊幾年的倍升股,中長線去睇,電力股絕對值吸。如果大家有認真去想過點解巴菲特2017年底買電力配送企業Oncor,2018年買蘋果,點解誠哥投資咁多能源配送的基建,小炒王覺得佢哋提前佈局緊未來。

電力股咁多隻,小炒王鐘意華能(902)同華電(1071), 因為佢地同煤價敏感度高, 而且仲有國企重組整合的大機會,好多人都會話「煤電聯動」,煤價近期升咗喎,睇多啲新聞先,未來幾年,煤價升跌影響唔會大,因為好多電企同中煤(1898)鎖定了535人民幣呢個價,即係話暫不受影響。而華能仲有重陽投資呢個私募基金大佬收貨,小炒王堅定相信人哋係放長線約大魚,就不問價吸華能(902)。

小炒王梁心欣 Facebook專頁

https://www.facebook.com/samyanleung/