專欄

【不問價追】不問價追飛機租賃

而中國飛機租賃會是更好選擇:公司除咗租賃飛機外,仲做埋機隊規劃諮詢、結構融資、售後回租、機隊退舊換新、轉售第三方飛機及飛機再生服務,即係只要航空公司想開航線開始,就可以幫手做,去到機隊退役後會再幫佢換新機,真係再飛唔返嘅飛機就會幫佢進行拆解,再把仲用得零件變賣或再生等等,係行頭裡得呢間做到咁嘅垂直整合。

中央令民企風暴來臨,不問價追專欄只會為大家搜尋國企以策安全。繼早前為大家推介過中海物業(02669.HK)後,今次為大家搵一隻同等有實力嘅股,就係中國飛機租賃(01848.HK)。

未講基本面之前,講返歷史, 中國飛機租賃2014年以5.53元上市,曾高見14.19元,因為二股東潘啟文一些私事被調查過後跌返去招股價附近,之後大股東光大嘅陳爽(人稱爽哥)就立即處理危機,親自落去飛機租賃做首席執行官,等到潘無事回來後,交返棒畀經驗豐富的潘。點解特登講呢段歷史,因為想同大家分享光大系係幾有執行同承擔能力,同系另一隻小炒王好like嘅就係光大國際(00257.HK),都係長線愈做愈好的公司,回顧過去十年股價就知道,唔使聽我講。

中國飛機租賃做咩?簡單講就係買飛機返來再租畀航空公司,大家可能會諗點解航空公司唔直接買機,因為你睇下目前東航(00670.HK)、南航(01055.HK)等負債就會知道,所以呢個行業就有存在價值,係香港上市仲有中銀飛機租賃(02588.HK),質素都唔錯。而中國飛機租賃會是更好選擇:公司除咗租賃飛機外,仲做埋機隊規劃諮詢、結構融資、售後回租、機隊退舊換新、轉售第三方飛機及飛機再生服務,即係只要航空公司想開航線開始,就可以幫手做,去到機隊退役後會再幫佢換新機,真係再飛唔返嘅飛機就會幫佢進行拆解,再把仲用得零件變賣或再生等等,係行頭裡得呢間做到咁嘅垂直整合。

睇返年報,大家就會發現目前機隊規模83架,去到2022年,根據已確認嘅訂單係173架,即係未來5年會來個double,6月時公司再同波音訂咗50架波音737MAX 系列飛機,呢個行業有機先可以租到出去,現在睇到有咁多飛機訂單,在中國航線愈開愈多情況下,公司未來嘅盈利係會繼續強勁增長。

剛剛講到買飛機,大家都知一架飛機都好貴,例如50架737MAX系列訂單就58億美元,公司市值才得62億,一定會諗點做呀?首先,飛機唔係一落單就拎到現貨的商品,係要先落訂, 再分批收貨,到收貨交付時再支付每架機嘅尾數,所以財務壓力聽起來好勁,實際上係幾易處理。而中國飛機租賃好靈活地把已成功租出的飛機未來的收款證券化,變成可供出售的金融產品,令到公司無須過份倚重股本之增長去融資,又可以拓展業務。2016 年中國飛機租賃出售了14架飛機之融資租賃應收款項,而截至6月30日,公司已成功變現了8架飛機之融資租賃應收款項,中期盈喜應有保證。

至於講咗幾年嘅飛機拆卸及再生中心業務今年下半年正式開始營運,公司係全球少數的集團,為客戶提供全面的飛機全生命周期解決方案。相信會令公司下半年業績更上一層樓。現在宣布不問價追,先睇$10.6,當大市再起飛,$12-13見吧!