專欄

【不問價追】等放煙花的上海電氣

係呢個時候,上海電氣(02727.HK)係國內電力設備商龍頭之一,無論係火電、風電、核電界等都係好重要嘅一個參與者,一帶一路勢在必行,上海電氣未來會大幅受惠,訂單一到時,股價講緊係倍倍聲嘅升幅。

近日開始多人留意「海上風電」,話未來有好大潛力,更係發展重點。根據中國風電十三五規劃,到2020年海上風電開工10GW、並網5GW,所以近期中國海上風電前景被行業看好。

一講到海上風電,真正的大佬係上海電氣(02727.HK)。根據中國風能協會數據統計,2016年中國海上風電新增裝機154台,容量達到59萬千瓦。其中上海電氣的海上風電機組供應量最大,佔比達到82.5%,唔講大家都唔知。

而未來趨勢,就係海上風電機組大型化,上海電氣重磅引進6MW-154海上風機,而2017年,上海電氣再度引進7MW-154海上風機,這是中國海上風電市場上最大功率的風電機組。根據市場傳聞,上海電氣也正在與西門子合作研發適合中國海況的6.0MW–171海上風機,預計將在2018年推出。睇中海上風電,點都要望實呢隻上海電氣,別無他選。

2727又點會得一種武器?近日就傳特斯拉(Tesla)又來上海建廠,今次大家都好醒目,無再亂衝入上海電氣,因為無期望就無失望。但對呢單新聞,小炒王都想講兩句,見到東方電氣(01072.HK)的新能源車,講嘅氫燃料(Hydrogen Fuel Cell),呢個係十幾年前化學堂阿Sir講嘅未來汽車之一,的確幾有感覺。

東芝鋰電池近日亦有新突破,6分鐘超快速充電,續航力提升至320公里,在零下10℃的低溫環境下仍能完成快充。東芝呢一代的電池技術係用了鈦和鈮的氧化物,可將單位體積的容量提高至2倍,並能以現行5倍的電流進行充電,港股中想到有鈦資源嘅就係中國鐵鈦(00893.HK),唔知東芝呢個鋰電池會唔會係未來焦點呢?

而有中國Tesla之稱嘅「蔚來汽車」準備係12月推出首款量產SUV蔚來ES8,預計售價都係30-50萬,Tesla 若果仲唔快啲傾掂開廠,相信就會錯失先機。換言之,對Tesla來講佢哋係有燃眉之急,話唔定最終會讓步合資經營而唔係獨資,反正市場無期望過,一旦有合資既話,就係Bonus ,潛力拍擋一定係上海電氣,所以小炒王打算加碼上海電氣。

仲有,上海電氣的潛力係一帶一路,記得小炒王講過呢個係基建設施先行,港口鐵路通訊以及電力等行業都係第一批受惠者,當未來經濟活動加速,所需求的電力就會大大提升,記唔記得好多年前中國仲係世界工廠的時候,電力穩定性就係最大問題!有時上下午限電,有時就隔日,未來發展一帶一路,好多野會慢慢轉移出去週邊國家,你諗下到時佢哋發展起來,電力需求有幾大?

係呢個時候,上海電氣係國內電力設備商龍頭之一,無論係火電、風電、核電界等都係好重要嘅一個參與者,一帶一路勢在必行,上海電氣未來會大幅受惠,訂單一到時,股價講緊係倍倍聲嘅升幅。

公司亦都踩過界布局醫療器械行業,用兩億幾殺入呢個市場,設立一個值16億的醫療基金,主要投資醫療設備、器械等。

最後,公司向大股東上海電氣(集團)總公司發行8億幾股A股股份,用來買嘢及非公開發行A股募集資金唔超過人民幣30億元,每股人民幣10.46元。而A股(601727)執筆時仲係8.9元水平,大股東敢係高位增持,明顯對公司前景非常有信心,所以趁佢橫行,再收集一下,小炒王相信現時橫行愈耐,代表未來升得愈勁。